Ibilgailu elektrikoak eta hibridoak: efizientzia energetikoa hobetzeko aukera

Gaur egun, aurrezte energetikoa eta ingurumen-arrazoiak direla eta, ibilgailu elektriko eta hibridoen arrakasta areagotuz doa.

ibilgailu eletrikoak

Energia-kontsumoaren mailak gizartearen bilakaera eta ongizatea neurtzea ahalbidetzen du. Nazioarteko Energia Agentziaren arabera, munduko energiaren kontsumoa % 56 haziko da 2010-2040 tartean. Energia-iturri tradizionalak mugatuak dira, eta beraz, eskari hori ezin izango da inoiz ase. Hori gogoan hartuta, Ibilgailu Elektrikoak (IE) etorkizuneko irtenbide gisa irudikatzen dira, haien efizientzia energetiko altuaz gain, berotegi-efektuko gas eta beste kutsatzaileen igorpena gutxitu egiten dutelako. Betiere, ibilgailu horiek propultsatzeko erabiltzen den elektrizitatea energia-iturri berriztagarrietatik baldin badator. Hori dela eta, beheko taulan azaltzen da ibilgailu ezberdinen propultsio-sistemaren eraginkortasuna.

_-_2015-04-27_12.41.16
Hainbat ibilgailu-mota bereiz badaitezke ere, automobilaren historian ibilgailu elektrikoa izan zen garatu zen aurrenetako bat. Bestalde, XX. mendean zehar Barne Errekuntzako Motorrak (BEM) nagusi izan dira, baina ibilgailuen elektrifikazioa errealitate bat da gure egunotan. Teknologia honen garrantzia dela eta, ibilgailu hibrido eta elektrikoen konfigurazio ezberdinak garatzen joan dira. Horretaz gain, beraien osagaiek eta funtzionamenduak etengabeko hobekuntzan jarraitzen dute efizientzia maila areagotuz.

2011ean Teknopolis programan ibilgailu elektronikoei buruz egindako erreportajea.

Ekaia aldizkariaren 27. alean “Ibilgailu elektrikoak eta hibridoak: efizientzia energetikoa hobetzeko aukera” izeneko artikuluak ibilgailu hibrido eta elektrikoen teknologia aztertzeaz gain, ibilgailu elektrikoaren osagaiak eta funtzionamendua azaltzen ditu. Izan ere, gaur egun, aurrezte energetikoa eta ingurumen-arrazoiak direla eta, ibilgailu elektriko eta hibridoen arrakasta areagotuz doa.

Artikuluan ibilgailu motak aztertzen dituzte egileek, ondoren, xehetasunez azaltzen dira baterietara konektatuko ibilgailu elektrikoaren teknologia eta osagaiak. Gero funtzionamendua argitzen da eta, azkenik, teknologia honen etorkizuneko erronka eta ikergai nagusiak zeintzuk diren azaltzen dira.

Iturria: Zientzia kaiera, Jokin Altzibar, Edorta Ibarra, Jon Andreu, Jose Ignacio Garate eta Iñigo Kortabarria

Advertisements

Posted on 2015/04/30, in Berriak, DBH-2 and tagged . Bookmark the permalink. Utzi iruzkina.

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s

%d bloggers like this: